Saturday, July 12, 2008

Melancong

Pada setiap cuti sekolah bulan Jun, saya dan keluarga akan pergi melancong. Melancong adalah suatu kegiatan yang amat saya gemari. Dengan pergi melancong, saya dapat melihat keadaan sesebuah negeri dan saya juga dapat mempelajari budaya mereka.
Melancong ke luar negara dapat menenangkan fikiran saya dan juga ianya dapat mengeratkan lagi kemesraan diantara saya dan keluarga. Tempat-tempat yang telah saya kunjungi ialah Melaka, Genting Highlands, Kuala Lumpur, Pulau Langkawi dan Pulau Penang. Saya dan keluarga pergi melancong dengan mengikuti rombongan dari 'Five Stars Tours'. Biarpun, saya dan keluarga perlu mengeluarkan belanja yang lebih sedikit sewaktu kami pergi melancong, namun kami berasa selesa dan berpuas hati.
Jika saya dan keluarga dilimpahkan rezeki yang lebih sedikit, pada tahun hadapan saya dan keluarga bercadang untuk pergi ke Bangkok.Saya amat gembira apabila mendengar berita itu.Saya berharap impian saya ini akan menjadi suatu realiti.

No comments: